Iki gruodžio 1 d. farmacijos kompanijų darbuotojai privalėjo gauti Vaistų rinkodaros etikos kodekso sertifikatą – t.y. išlaikyti testą ir gauti tai įrodantį sertifikatą.
Šis reikalavimas privalomas visoms kompanijoms, priklausančioms Inovatyvios farmacijos pramonės asociacijai (IFPA).
„Norime, kad visi industrijos darbuotojai susipažintų su Vaistų rinkodaros etikos kodeksu ir laikytųsi jo standartų savo kasdieniniame darbe. Nes būtent šis kodeksas reglamentuoja vaistų rinkodarą bei tarpusavio santykius su sveikatos priežiūros specialistais, o taip pat santykius tarp farmacijos pramonės ir pacientų organizacijų. Jis turėtų būti taikomas visoms farmacijos kompanijoms, pristatančioms Lietuvos rinkai savo produktus“, - komentavo situaciją Alina Tikuišienė, IFPA Etikos, atitikties ir medicinos reikalų komiteto pirmininkė.
Būtent šis komitetas ir parengė sertifikavimo testą. O pati testo idėja nėra originali – ją taikė ir kitų Europos šalių farmacijos kompanijos, priklausančios Europos farmacijos pramonės ir asociacijų federacijai (EFPIA - European Federation of Pharmaceutical Industries and Associations), kurios nariu yra IFPA.
Pasak pašnekovės, kompanijų darbuotojai labai atsakingai pažiūrėjo į šį sertifikavimą ir testą išlaikė 95 proc. visų IFPA priklausančių farmacijos įmonių darbuotojų, likusieji planuoja tai padaryti artimiausiu laiku.
Vaistų rinkodaros kodeksą IFPA priėmė kartu su Vaistų gamintojų asociacija, jis buvo kelis kartus atnaujintas, paskutinė jo redakcija patvirtinta 2012 metais. Šiuo dokumentu siekiama užtikrinti, kad farmacijos kompanijos reklamuotų savo produktus ir paslaugas tinkamai, vengtų nesąžiningos praktikos ir galimų interesų konfliktų su sveikatos priežiūros specialistais, laikytųsi visų galiojančių įstatymų ir teisės aktų.
„Norime bendradarbiauti su gydytojais bei pacientų organizacijoms ir susitarti dėl bendrų standartų. Mūsų tikslas – kad farmacijos industrijos lėšos būtų efektyviai panaudojamos gydytojų kvalifikacijai kelti, kad jiems būtų perteikti naujausi gydymo metodai. Tas pats pasakytina ir apie pacientų organizacijas“, - pasakojo A. Tikuišienė.
Pasak pašnekovės, siekiama, kad šio kodekso laikytųsi ne tik IFPA narės, bet visos Lietuvoje dirbančios farmacijos kompanijos, nes vienodi etikos standartai padėtų išvengti daugelio nesusipratimų ir neteisingų interpretacijų, padėtų šio sektoriaus kompanijoms skaidriai ir atsakingai plėtoti savo produktų rinkodarą.
Inovatyvios farmacijos pramonės asociacija (IFPA)