Žmogus, perkantis kosmetiką, kurioje yra deimantų, aukso ar sidabro dalelių, pirmiausia moka už įvaizdį ir iliuziją, kad jam bus geriau, o ne tikrąją produkto kainą, sako vienos Lietuvos įmonės, gaminančios kosmetiką, atstovė Romualda Stragienė.
„Kremai su deimantų, perlų ar brangiųjų metalų dalelėmis kainuoja net iki kelių tūkstančių litų. O prabangių kvepalų su feromonais reklamose tikinama, kad jais pasipurškusios moters kerams neatsispirs nė vienas vyras. Kiek iš tikrųjų tokiuose gaminiuose yra brangių medžiagų ir ar verta už juos mokėti tūkstančius?“ – teiraujasi LRT.lt portalo skaitytoja Asta.
Pasak R. Stragienės, tokios kainos – tiesiog prestižo, išskirtinumo, patento reikalai. „Objektyviai vertinant, kremas, kainuojantis 10–20 kartų daugiau už įprastą, nėra 20 kartų geresnis“, – neslepia ji.
Ne vieną moterį suvilioja kremas, kuriame yra sidabro dalelių, – gamintojai tvirtina, kad šis metalas turi antibakterinių savybių. Tačiau jų turi begalė medžiagų, primena R. Stragienė, pavyzdžiui, bičių pikis, kuris naudojamas ir šiuolaikinėje, ir liaudies medicinoje. „Tai vėl tik įvaizdis. Pagalvokite, kiek kainuoja medaus puodynėlė ir kiek – aukso ar sidabro. Jų kaina vis tiek kita, – lygina pašnekovė. – Taigi gamintojai ieško neišbandytų nišų, ir vieni žmonės perka, nes nori kažko naujo ir ypatingo, o kiti perka, nes yra patiklesni“.
Anot R. Stragienės, sugalvojus įsigyti lako su deimantų dulkėmis, pirmiausia reikia perskaityti sudėtį ir pažiūrėti, ar jame iš viso tų deimantų yra, nes būna, kad kai kurie gamintojai piktnaudžiauja: „Tarkim, parašyta, kad produktas su avietėmis, o iš tikrųjų ten įdėta tik aviečių skonio ar kvapo. Jei ir įdėta, kyla klausimas, kiek įdėta, ar jos iš tikrųjų veikia, ar yra tik dėl vaizdo. Kita vertus, paprastai žmonės nagus lakuoja dėl spalvos. O kam tada reikalingi deimantai, nežinia. Tad tai dar vienas rinkodaros triukas“.
Prabangių kvepalų parduotuvės taip pat vilioja pirkėjus ir daugiau nei 1 000 litų kainuojančiais kvepalais – esą jų sudėtyje esantys feromonai veikia „stebuklingai“. „Ir intymių prekių parduotuvėse yra kvepalų su feromonais, tik kainuoja jie kone 20 kartų pigiau, – pastebi R. Stragienė. – O pirkdamas tokius brangius kvepalus (tai, ko kiti neturi) žmogus moka ne už sudėtį – greičiau už legendą ar iliuziją, kad tai kitoks, išskirtinis produktas“.
Kadangi daugelis kremus naudoja kasdien, kosmetikos įmonės atstovė primena paprastą, bet svarbią taisyklę – visada skaityti produkto sudėtį. „Pirmiausia nurodoma ta medžiaga, kurios yra daugiausia, o baigiama ta, kurios yra mažiausiai. Pavyzdžiui, jei parašyta, kad kreme yra palmių aliejaus, reikia pažiūrėti, kurioje vietoje jis nurodytas. Jei arčiau pradžios, galima tikėti, kad jo įdėta pakankamai, kad būtų poveikis. Jei pačiame gale (ten yra medžiagos, kurių įdėta vos vos), tada aišku, kad palmių aliejaus įdėta tik dėl vaizdo“, – aiškina R. Stragienė.
Kita svarbi taisyklė, pasak pašnekovės, domėtis, kas ir kur kosmetikos produktus pagamino: ar tai žinoma įmonė, ar galima ja pasitikėti. „Dabar labai populiarėja namudinių arba smulkių gamintojų produkcija. Kremo indelis, pats stilius gali būti labai gražus, bet visada pagalvokite apie kokybę, ypač sanitarines sąlygas. Juk naudosite ne stilių ar gražią dėžutę, o ant veido tepsite“, – pabrėžia R. Stragienė.