Pirmadienis, 2025.04.14
Reklama

Kodėl nesusikalba medikai ir pacientai (1)

vlmedicina.lt | 2015-11-20 10:25:40

Nesusipratimai ar konfliktai gydymo įstaigose dažniausiai kyla dėl pacientų ir medicinos personalo tarpusavio bendravimo ir pagarbos stokos, nenoro bendrauti ar bendravimo įgūdžių bei laiko trūkumo. Tai paaiškėjo Lietuvos bioetikos komiteto kartu su Lietuvos gydytojų sąjunga surengtame seminare „Kaip pagerinti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų ir pacientų bendravimą?“  - praneša Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyrius.

Gydytojo stalas
© Audriaus Privedos (VLMEDICINA.LT) nuotr.

Šiuo renginiu Lietuvos bioetikos komitetas, Lietuvos gydytojų sąjunga ir Sveikatos apsaugos ministerija siekė atkreipti sveikatos priežiūros specialistų ir pacientų dėmesį į abipusiai pagarbaus ir dėmesingo bendravimo svarbą. Seminaro metu išsakytos mintys ir pasiūlymai taps pagrindu Lietuvos bioetikos komiteto rengiamoms rekomendacijoms dėl bendravimo tarp sveikatos priežiūros specialistų ir pacientų gerinimo.

Poreikį diskutuoti ir spręsti medikų bei pacientų bendravimo problemas paskatino Sveikatos apsaugos ministerijos ir Lietuvos bioetikos komiteto gaunami pacientų skundai ir prašymai dėl teisės į informaciją, kitų pacientų teisių pažeidimo, nepagarbaus medikų bendravimo, nepakankamo dėmesingumo.

Sveikatos apsaugos ministrė Rimantė Šalaševičiūtė pabrėžė, kad nors pacientai dažniausiai skundžiasi dėl netinkamų, nekokybiškų paslaugų, tačiau skundų analizė leidžia daryti išvadą, kad šiais atvejais paskatą skųstis sustiprina nepagarba pacientui, nepakankamas bendravimas, nedėmesingumas, privatumo neužtikrinimas.

„Tačiau itin svarbu kalbėti ne tik apie tinkamo kilusių konfliktų valdymo svarbą. Tenka pripažinti ir apgailestauti, kad rengiant medikus ar sveikatos sistemos įstaigų vadybininkus, administracijos darbuotojus, nėra skiriama pakankamai dėmesio jų komunikacijos žinioms ir įgūdžių formavimui. Kitaip tariant, gydymo įstaigų darbuotojai ne visada moka bendrauti su pacientais taip, kad žmogus jaustų pagarbą, rūpestį, susidomėjimą. Pripažinkime, kad tinkamai bendraujant gydytojui ir pacientui skundų ar konfliktinių situacijų būtų gerokai mažiau“, – sakė ministrė R. Šalaševičiūtė.

Seminaro metu vykusiose diskusijose paaiškėjo, kad dažniausiai nurodomos pacientų ir medicinos personalo bendravimo problemų priežastys – tarpusavio bendravimo ir pagarbos stoka, nenoras palaikyti dialogo, žinių, įgūdžių bei laiko stoka. Dalyviai akcentavo ir išankstinį susipriešinimą tarp medikų ir pacientų, nulemtą įvairių veiksnių, tarp jų ir žiniasklaidos neigiamai pateikiamų nesėkmės istorijų. Medikai apgailestauja, kad viešojoje erdvėje paprastai kalbama tik apie pacientų teises, bet ne pareigas ir atvirkščiai – gydytojų pareigos neproporcingos jų teisėms.

Atkreiptas dėmesys ir į  dažnai pasitaikantį pacientų lūkesčių bei medikų galimybių neatitikimą. Kaip vienas galimų organizacinių konfliktų prevencijos ir sprendimo būdų buvo aptariama konflikto vadybininko etato sveikatos priežiūros įstaigoje galimybė.

Taip pat medikai ir pacientų organizacijų atstovai išsakė pageidavimą, kad pacientų draugijų interneto svetainėse būtų pateikiama kuo daugiau į pacientą orientuotos informacijos, o gydymo įstaigų personalo komunikacijos įgūdžiai būtų nuolat tobulinami.

Seminaro metu išsakytos mintys ir pasiūlymai bus panaudoti Lietuvos bioetikos komiteto rengiant  rekomendacijas dėl bendravimo tarp sveikatos priežiūros specialistų ir pacientų. Artimiausiu metu šios rekomendacijos bus pristatytos visuomenei.

 

Įvertinkite straipsni:
Jūs dar nebalsavote
Žymos: bendravimas
Kategorijos: Įvairios naujienos
skaityti komentarus (1)
Rašyti komentarą
Pasidalinti su draugais

Susiję straipsniai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI
Ką daryti užsidegus telefonui ar elektriniam paspirtukui
„Ličio jonų bateriją galima prilyginti sprogstamajam užtaisui. Ji saugi, bet reikia žinoti, kaip su ja elgtis&ldqu...
Nemalonioms problemoms – greitas, modernus ir efektyvus gydymas
Kai kuriuos simptomus esame linkę ignoruoti, atidėliojame ir apsilankymą pas specialistą. Į šią kategoriją greičiausiai...
Velykų simbolis – margutis: kaip dažyti, kad kiaušiniai nesukeltų sveikatos problemų?
Artėjant Velykoms daugelis ieško įmantrių ir originalių margučių dažymo būdų – nuo daržovių nuovirų iki ryškių orn...
Sterilizacija – nematomas, bet svarbus žingsnis rūpinantis pacientų saugumu
Ar kada susimąstėte, kas nutinka su medicinos priemonėmis po operacijos, procedūros ar tyrimo? Pavyzdžiui, kaip paruošia...
Fiksuoti dantų protezai: sprendimas, keičiantis ne tik šypseną, bet ir gyvenimą
Dantų netekimas – ne tik estetinė, bet ir funkcinė bei psichologinė problema, su kuria susiduria daugybė žmonių. N...
Populiarios žymos
Ligos ir sveikata Man rūpiŠirdis ir kraujotakaPlaučiai ir kvėpavimas Virškinimo sistemaEndokrininė sistemaSmegenys, nervų sistemaŠlapimo organai ir inkstaiStuburas, kaulai, sąnariaiRaumenys ir sausgyslėsLytiniai organaiOda, plaukai ir nagaiLimfmazgiai, kraujas ir imunitetas KrūtysAkysAusys, nosis ir gerklėBurna ir dantysPsichikos ligos
 
Simptomai ir ligosAlergijaVėžys ir kraujo ligos Peršalimas ir gripasTemperatūraKūno tirpimasSkauda šonąSvorio kontrolė, valgymo sutrikimaiPriklausomybėMiego sutrikimaiNuovargis ir silpnumasInfekcinės ligos
 
PsichologijaSveika vaikystėŽvilgsnis į praeitįSveika senatvė
Sveikata be vaistų Gydymas augalaisAlternatyvios terapijosSveika mitybaSveikas ir gražus kūnasVegetarų virtuvėJogaSveika dvasiaSėkmės istorijos
Renginiai
Konsultuoja specialistas
Sveikatos apsauga
Nuomonė
ReklamaApie musLigų klasifikatoriusKontaktaiPrivatumo Politika
2015-20 © UAB “Vlmedicina”. Visos teises saugomos | sprendimas webmod: Svetainių kūrimas
Į viršų