Piliečių teisėkūros iniciatyva „Už blaivią“ kreipiasi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją ir prašo ištirti, ar alkoholio pramonei dirbanti komunikacijos agentūra „Fabula“ teisėtai vykdo lobistinę veiklą.
„Pastaraisiais mėnesiais piliečių iniciatyvos „Už blaivią“ siūlymai susilaukia nepamatuotos kritikos ir bandymų juos sumenkinti, tačiau už visų šių veiksmų dažniausiai pastebime viešųjų ryšių bendrovės „Fabula“ darbuotojus. Panagrinėjus jų klientų sąrašą kyla pagrįstų įtarimų, jog taip alkoholio gamintojai ir pardavėjai tiesiog vykdo neteisėtą lobistinę veiklą. Todėl prašome VTEK tai ištirti, o Ryšių su visuomene agentūrų asociaciją įvertinti, ar tokie veiksmai dera su profesine komunikacijos specialistų etika“, - sakė piliečių iniciatyvos „Už blaivią“ koordinatorius Juozas Dapšauskas.
Lobistinės veiklos įstatymas lobistinę veiklą apibrėžia kaip fizinio ar juridinio asmens atlygintinus ar neatlygintinus veiksmus, kuriais siekiama daryti įtaką, kad lobistinės veiklos užsakovo interesais būtų keičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios teisės aktai, priimami ar nepriimami nauji teisės aktai. Tokia veikla yra neteisėta, jeigu ją vykdo į lobistų sąrašą neįrašytas asmuo arba teisės būti lobistu neturinis asmuo.
Pastaraisiais mėnesiais agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ vadovai ir darbuotojai aktyviai dalyvavo darant įtaką įstatymų leidėjams sprendžiant klausimą dėl piliečių iniciatyvos siūlymų:
Agentūra „Fabula“ yra atvirai deklaravusi, kad 2016 metais dirbo su alkoholio gamintojais („Strumbro“ gamykla, „Švyturio“ ir „Utenos“ alaus daryklomis), alkoholio prekybos mažmenininkais („Maxima“), jų šakinėmis (Lietuvos prekybos įmonių asociacija) ar bendrinėmis asociacijomis (Lietuvos verslo konfederacija).