Interneto platybėse sklando ne vienas žurnalistų atliktas tyrimas, kuriuose siekiama išsiaiškinti, per kiek laiko pavyks prisiskambinti į Konsultacijų poliklinikos registratūras. Susiplanuoti apsilankymą pas gydytoją specialistą jau kuris laikas yra lengviau nei galima įsivaizduoti. Tereikia pasiimti interneto ryšį turintį įrenginį, prisijungti prie www.sergu.lt sistemos, pasirinkti įstaigą, reikiamą specialistą ir patogiausią laiką. O pasikeitus planams pasinaudojus minėta internetine prieiga paankstinti, pavėlinti ar atšaukti apsilankymą.
„Registravimasis pas gydytoją specialistą naudojantis internetu, lyginant 2015 metus su 2017 metais, mūsų ligoninėje išaugo daugiau nei 3 kartus – nuo 10 tūkst. iki 32 tūkst. Tačiau vis dar labai populiaru vizitui pas gydytoją registruotis telefonu“, – teigė Respublikinės Kauno ligoninės direktoriaus medicinai pavaduotojas Raimondas Kunickas.
Ne kartą nesėkmingai į registratūras prisiskambinti bandantys pacientai svarsto, ar Lietuvos įstatymuose nėra reglamentuota, per kiek laiko registratūros darbuotojai turi priimti skambučius. Deja, kaip operatyviai į skambučius turi atsakyti registratūra, niekas nedetalizuoja, o problemos sprendimų paieška paliekama pačioms gydymo įstaigoms.
Per mėnesį – ir 5000 skambučių
Sprendžiant šią probleminę situaciją vienoje didžiausių Kauno miesto gydymo įstaigų Respublikinėje Kauno ligoninėje prieš pusę metų buvo įdiegta moderni ir atnaujinta telefonijos sistema – skambučių centras, kurio veikla ir darbas organizuojamas pagal užimtumo algoritmus.
Esant piko laikotarpiui, kai visi darbuotojai užimti, skambinančiuosius sistema automatiškai stato į bandančiųjų prisiskambinti eilę, tuo pačiu metu analizuoja skambučių pokalbių trukmę ir skambinančiųjų skaičių. Atsilaisvinus operatoriui, pirmiausiai su juo sujungiamas ilgiausiai laukiantis pacientas.
„Vien per mėnesį Konsultacijų poliklinikos skambučių centre pamainomis dirbantys 2 informacijos vadybininkai vidutiniškai priima apie 5 tūkst. pacientų skambučių. Be to, dalį pacientų konsultacijoms pas gydytoją užregistruoja ir registratūros darbuotojai“, – apie medicinos darbuotojams tenkančius krūvius pasakoja R. Kunickas ir paskatina pacientus dar aktyviau registruotis internetu, nes tai ne tik greičiau, bet ir patogiau, kadangi likus parai laiko iki vizito pas gydytoją, pacientas SMS žinute ar el. paštu yra informuojamas apie artėjantį apsilankymą.
Pirmadienį prisiskambinti sunkiau
R. Kunickas taip pat pastebėjo, jog nepaisant skambučio centro techninių galimybių vienu metu priimti tik ribotą skambučių kiekį ir aptarnauti ribotą skambinančiųjų skaičių – atsiliepiama net į 83% visų skambučių.
Vidutiniškai į Konsultacijų poliklinikos registratūrą telefonu paskambinęs pacientas gydytojo specialisto konsultacijai užregistruojamas per 2 min. Registracijos procesą paspartina ir tai, jog su pacientais vienu metu, tuo pačiu numeriu gali bendrauti keli skambučių centro operatoriai arba medicinos registratoriai, kas vėl sutrumpina laukimo laiką ir pacientui netenka dėl „užimtos“ linijos skambinti iš naujo.
Anot mediko, pacientai, norintys konsultacijai užsiregistruoti telefonu – turėtų vengti rytinio laiko. Analizuojant skambučių duomenis matyti, kad linijos užimtumo pikai būna anksti ryte, ypač pirmadienį taip pat po ilgųjų savaitgalių.
Šiuo metu Respublikinės Kauno ligoninės Konsultacijų poliklinikoje pacientus konsultuoja 27 sričių gydytojai specialistai, kurie per dieną suteikia iki 300 konsultacijų.