Vakar Seimo Sveikatos reikalų komitetas ir Audito komitetas priėmė bendrą sprendimą dėl valstybinio audito ataskaitos „Kaip organizuojami brangiais medicinos prietaisais atliekami tyrimai?“. Sprendime siūloma Sveikatos apsaugos ministerijai patvirtinti Planinių brangiųjų medicininių tyrimų teikimo tvarkos aprašą nurodant, per kiek laiko pacientui turi būti suteikta ši planinė pagalba, bei informuoti komitetus apie Brangios įrangos atnaujinimo ir išdėstymo Lietuvoje perspektyvinio plano iki 2020 metų parengimą.
Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai komitetai siūlo atkurti asmens sveikatos priežiūros paslaugų, įskaitant brangiųjų tyrimų ir procedūrų, bazinių kainų balo vertę iki 1 Lt. Komitetai pateikė pasiūlymą Sveikatos apsaugos ministerijai ir Švietimo ir mokslo ministerijai įvertinti gydytojų radiologų poreikį Lietuvoje, teikti Lietuvos universitetams pasiūlymus dėl šių specialistų rengimo ir imtis priemonių užtikrinti šių specialistų poreikį. Gydymo įstaigoms, kuriose naudojami brangūs medicinos prietaisai, rekomenduojama bendradarbiauti ir tiksliau planuoti pacientų srautus, užtikrinti, kad nebūtų atliekami tyrimai techniškai netvarkingais ir netinkamais naudoti brangiaisiais medicinos prietaisais, prietaisai būtų prižiūrimi pagal gamintojo rekomendacijas ir sudaryti brangiųjų medicinos prietaisų įsigijimo/atnaujinimo planus. Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai ir Radiacinės saugos centrui komitetai siūlo padidinti gydymo įstaigų, kuriose naudojami brangūs medicinos prietaisai, tikrinimų apimtis 2014 m.
Sveikatos reikalų komitetas posėdyje svarstė Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 25 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-1444 ir jį lydinčiuosius įstatymų projektus, kuriuos nusprendė grąžinti iniciatoriams patobulinti, siūlant atsisakyti įstatymo projekto nuostatų, susijusių su krašto apsaugos sistemos sveikatinimo veiklą organizuojančiuose ir vykdančiuose kariuomenės padaliniuose teikiamų pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų finansavimu iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų. Komiteto nuomone, netikslinga keisti esamo reglamentavimo ir krašto apsaugos sistemos sveikatos priežiūros įstaigose pradėti teikti iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų. Manytina, kad siūlomi pakeitimai apsunkintų sveikatos sistemos valdymą, finansavimą ir kontrolę.
Posėdžio metu, svarstant Nuodingųjų medžiagų kontrolės įstatymo 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 13, 15, 16, 17 straipsnių, įstatymo ketvirtojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, įstatymo papildymo 41, 42 straipsniais ir priedu projektą Nr. XIIP-1318, buvo nuspręsta grąžinti iniciatoriams patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir kitų institucijų bei Sveikatos reikalų komiteto neetatinių ekspertų pastabas ir pasiūlymus. Komiteto nuomone, siūlomas Nuodingųjų medžiagų kontrolės įstatymo pakeitimas yra fragmentiškas, todėl būtina persvarstyti nuodingųjų medžiagų kontrolės koncepciją, atsižvelgiant į cheminių medžiagų valdymą reglamentuojančių teisės aktų taikymo sritis ir siekiant nedidinti administracinės naštos ūkio subjektams, kartu užtikrinant aukštą vartotojų apsaugos lygį.
Komiteto nariai iš esmės pritarė Tabako kontrolės įstatymo Nr. I-1143 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-1292(2) ir pasiūlė pagrindiniam Seimo Ekonomikos komitetui patobulinti įstatymo projektą.
lrs.lt