Siekiant sumažinti nutukimo mastą tarp jaunesnių nei 16 metų amžiaus vaikų, Jungtinėje Karalystėje (JK) įsigalioja nauji įstatymai, draudžiantys nesveiko maisto reklamas vaikams skirtoje žiniasklaidoje, įskaitant internetą ir socialinius tinklus.
Pagal Reklamos praktikos komiteto (angl. Committee of Advertising Practise; CAP) parengtas naująsias taisykles, nuo liepos 1 d. JK žiniasklaidoje, skirtoje jaunesniems nei 16 metų amžiaus vaikams, nebegali būti reklamuojamas maistas arba gėrimai, turintys daug riebalų, druskos arba cukraus.
Naujieji pasikeitimai bus taikomi įvairioms žiniasklaidos priemonėms, įskaitant spaudą, kiną, internetą, socialinius tinklus ir televiziją. Draudimas įsigalios vaikams skirtoje žiniasklaidoje arba kitoje žiniasklaidoje, kurioje vaikai sudaro bent 25 proc. visos publikos.
CAP teigimu, jaunimo žiniasklaidos įpročiai ir besivystančios reklamos technologijos iš esmės pakeitė vaikų santykį su žiniasklaida. Naujieji JK ryšių reguliavimo tarnybos „Ofcom“ duomenys rodo, kad nuo 5 iki 15 metų amžiaus vaikai kiekvieną savaitę vidutiniškai praleidžia 15 valandų prie interneto, taigi ši žiniasklaidos platforma pakeitė net televiziją.
„Šios priemonės rodo reklamos pramonės tęstinį įsipareigojimą skirti dėmesio vaikų apsaugai. Naujieji įstatymai pakeis vaikų žiūrimų reklamų esmę ir pusiausvyrą bei vaidins prasmingą vaidmenį padedant jiems pakesti savo santykį su nesveiku maistu“, - tikino CAP pirmininkas James Best.