Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT), nagrinėjanti žmonių skundus dėl receptinių bei nereceptinių vaistų pardavimų, pastebėjo, kad pasitaiko nemažai tokių žmonių skundų, kai vaistininkai jiems nepardavė nereceptinių vaistų, nors privalėjo tai padaryti.
„Panašu, kad prasidėjus šaltajam metų periodui ir padaugėjus pacientų bei ženkliai išaugus darbo krūviui, kai kurie vaistininkai patys susipainiojo, kurie vaistai yra receptiniai, o kurie nereceptiniai. Suklaidinti žmonės rašo SAM ir klausia, nuo kada reikia recepto vaistams, kurie iš tiesų niekada nebuvo receptiniai. Suprantame, kad vaistininkai šiuo metu susiduria su padidintu darbo krūviu, tačiau klaidos darbe gali brangiai kainuoti pacientams. Tad raginame vaistininkus būti atidesniais“, – sako sveikatos apsaugos viceministrė Kristina Garuolienė.
Pasak jos, SAM paskutinėmis dienomis gauna pacientų nusiskundimų dėl to, kad vaistinės neparduoda nereceptinių vaistų, tokių kaip nosies lašai, skirti nosies gleivinės paburkimui mažinti, ibuprofeno tabletės, paracetamolio tabletės ir kt. žmonėms įprasti nereceptiniai vaistai.
„Atkreipiame dėmesį, kad nereceptiniai vaistai visada buvo parduodami be recepto ir toliau bus parduodami būtent taip. Suprantama, kad ir vaistininkai gali apsirikti, tad pacientai taip pat turėtų būti atidesni ir patys pasitikrinti, ar jų vartojamas vaistas tikrai yra nereceptinis“, – primena viceministrė K. Garuolienė.
VVKT teigimu, būtent gamintojai rekomenduoja, ar vaistas bus receptinis, ar ne, o galutinis sprendimas priimamas registracijos metu. Ir tokie sprendimai yra priimami ne atsitiktinai, o rūpinantis žmonių sveikata, saugant juos nuo perdozavimo, netinkamo vaistų vartojimo ir galimų neigiamų pasekmių.
„Be to dauguma receptinių vaistų turi ir nereceptinius analogus, tik mažesnėse pakuotėse ir su mažesniu veikliosios medžiagos kiekiu. Farmacijos specialistas atsižvelgdamas į paciento nusiskundimus turi parinkti pacientui reikiamą nereceptinį vaistą, paaiškinti kaip jį vartoti, taip pat, jei reikia, nukreipti žmogų pas gydytoją. Jei farmacijos specialistas nepagrįstai atsisako parduoti pacientui parduoti vaistus, nesuteikia prašomos informacijos, siūlome kreiptis į VVKT nemokamu telefonu 8 800 735 68“, – sako VVKT vadovas G. Barcys.