Pirmadienis, 2025.04.14
Reklama

„Vienas langelis“ – visose ligonių kasose

vlmedicina.lt | 2013-04-24 18:20:13

Jei reikia trumpo ir paprasto apibrėžimo, kas yra aptarnavimas „vieno langelio“ principu, tai jis toks: atsakymą į klausimą gaunate ten, kur klausimą pateikėte. Šiuo principu nuo 2013 m. pradžios ligonių kasose teikiamos viešosios administracinės paslaugos, naudojantis naująja sistema, jos dėka paslaugos tapo greičiau ir paprasčiau pasiekiamos.

Telefonas
„Vieno langelio“ principu veikiančioje sistemoje kasdien registruojama vidutiniškai 600 skambučių ir 25 kreipimaisi el. paštu. Jolitos Čiukšytės nuotr.

„Administracinių  paslaugų teikimo „vieno langelio“ principu modelis Lietuvos viešajame sektoriuje taikomas seniai, tačiau, mano manymu, esminis pokytis įvyksta tuomet, kai įstaiga ima naudoti informacines technologijas, kurių dėka darbuotojai gali geriau tenkinti vis didėjančius gyventojų poreikius“, – teigia Vaida Bernotienė, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) vyriausioji specialistė, koordinuojanti gyventojų aptarnavimą ligonių kasose.

Nuo 2013 m. pradžios pilnu pajėgumu pradėjo veikti sistema, kuria kasdien naudojasi VLK ir teritorinių ligonių kasų (TLK) darbuotojai, bendraudami su žmonėmis telefonu ir atsakydami į raštu (daugiausiai el. paštu) gaunamus klausimus. Joje kasdien registruojama vidutiniškai 600 skambučių ir 25 kreipimaisi el. paštu. Per pirmąjį šių metų ketvirtį registruota daugiau kaip 32 tūkst. kreipimųsi telefonu ir 1 325 el. paštu.

Dėl ko dažniausiai kreipiamasi?

2013 m. I ketv. žmonėms labiausiai rūpėjo, ar jie apsidraudę privalomuoju sveikatos draudimu (PSD). Apie tai beveik pusė paklausimų el. paštu ir trečdalis – telefonu. „Visi supranta, kad draustis svarbu, nes nemokamai paslaugos gydymo įstaigose teikiamos tik draustiems (PSD) asmenims, – teigia V. Bernotienė. - Dauguma žino, kad nedraustiems PSD asmenims tenka mokėti už gydymą, tačiau pasitaiko ir tokių, kurie apie tai sužino tik tuomet, kai kreipiasi į gydymo įstaigą“.

2011 ir 2012 metais daugiau pasitaikydavo klausimų iš išvykusiųjų į užsienį, dažnai nedeklaravusių išvykimo ir nemokėjusių PSD įmokų, kurie manė tebesą drausti. Nuo 2013 m. pradžios vis pasitaiko mokančių per mažą PSD įmoką ir nežinančių, kad nuo 2013 m. sausio 1 d., padidėjus minimaliai mėnesio algai, pasikeitė ir PSD įmoka (pavyzdžiui, savarankiškai besidraudžiantieji turi mokėti 90 Lt mėnesinę PSD įmoką). Praradę draustumą žmonės nustemba apie tai sužinoję gydymo įstaigose, kai reikia gydytis.

Nemažai skambinančiųjų ir rašančių el. paštu nori sužinoti apie Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK) – teiraujasi, kur ir kaip ją gauti. Taip pat pakankamai didelę dalį klausimų sudaro informacijos apie reabilitacijos ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką, sąnarių endoprotezavimą ir kompensuojamuosius vaistus poreikis.

Ligonių kasoms dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai skelbiami VLK interneto svetainės skyrelyje „Klausėte – atsakome“.

Dėl ko atvykstama į ligonių kasas?

Per 2013 m. I ketv. TLK  gyventojų aptarnavimo padaliniuose ir VLK apsilankė daugiau kaip 77 tūkst. lankytojų, jų tarpe didelę dalį sudarė atvykusieji dėl ESDK kortelės, taip pat besiteiraujantys apie dantų protezavimą, reabilitacijos ir  sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.

Lankytojų  pasiskirstymas pagal TLK

Daugiausia lankytojų sulaukė Vilniaus teritorinė ligonių kasa, jos būstinėje Ž. Liauksmino g. 6 ir atstovybėse (jų yra 10)  kasdien apsilanko vidutiniškai 450 lankytojų.

Primename: jei ieškote informacijos, kurią teikia ligonių kasos, iš Lietuvos ir užsienio, fiksuotais ar mobiliaisiais telefonais skambinkite numeriu 8 700 88888; jei naudojatės internetu, teiraukitės el. pašto adresu info@vlk.lt.

Valstybinė ligonių kasa

Įvertinkite straipsni:
Jūs dar nebalsavote
Kategorijos: Įvairios naujienos
skaityti komentarus (0)
Rašyti komentarą
Pasidalinti su draugais

Susiję straipsniai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI
Gydytojas psichiatras apie depresiją be antidepresantų
Greitai susirandame informaciją, greitai atsiduriame kitame pasaulio krašte, greitai atliekame darbus, greitai susipažįs...
Ką daryti užsidegus telefonui ar elektriniam paspirtukui
„Ličio jonų bateriją galima prilyginti sprogstamajam užtaisui. Ji saugi, bet reikia žinoti, kaip su ja elgtis&ldqu...
Nemalonioms problemoms – greitas, modernus ir efektyvus gydymas
Kai kuriuos simptomus esame linkę ignoruoti, atidėliojame ir apsilankymą pas specialistą. Į šią kategoriją greičiausiai...
Velykų simbolis – margutis: kaip dažyti, kad kiaušiniai nesukeltų sveikatos problemų?
Artėjant Velykoms daugelis ieško įmantrių ir originalių margučių dažymo būdų – nuo daržovių nuovirų iki ryškių orn...
Sterilizacija – nematomas, bet svarbus žingsnis rūpinantis pacientų saugumu
Ar kada susimąstėte, kas nutinka su medicinos priemonėmis po operacijos, procedūros ar tyrimo? Pavyzdžiui, kaip paruošia...
Populiarios žymos
Ligos ir sveikata Man rūpiŠirdis ir kraujotakaPlaučiai ir kvėpavimas Virškinimo sistemaEndokrininė sistemaSmegenys, nervų sistemaŠlapimo organai ir inkstaiStuburas, kaulai, sąnariaiRaumenys ir sausgyslėsLytiniai organaiOda, plaukai ir nagaiLimfmazgiai, kraujas ir imunitetas KrūtysAkysAusys, nosis ir gerklėBurna ir dantysPsichikos ligos
 
Simptomai ir ligosAlergijaVėžys ir kraujo ligos Peršalimas ir gripasTemperatūraKūno tirpimasSkauda šonąSvorio kontrolė, valgymo sutrikimaiPriklausomybėMiego sutrikimaiNuovargis ir silpnumasInfekcinės ligos
 
PsichologijaSveika vaikystėŽvilgsnis į praeitįSveika senatvė
Sveikata be vaistų Gydymas augalaisAlternatyvios terapijosSveika mitybaSveikas ir gražus kūnasVegetarų virtuvėJogaSveika dvasiaSėkmės istorijos
Renginiai
Konsultuoja specialistas
Sveikatos apsauga
Nuomonė
ReklamaApie musLigų klasifikatoriusKontaktaiPrivatumo Politika
2015-20 © UAB “Vlmedicina”. Visos teises saugomos | sprendimas webmod: Svetainių kūrimas
Į viršų